زمان جاري : چهارشنبه 06 تیر 1403 - 8:53 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / لپ تاپ / بررسی لپ تاپ HP ProBook 4530s
ارسال پاسخ جديد
بررسی لپ تاپ HP ProBook 4530s
تعداد بازدید: 143
kamy0074 آفلاين

ارسال‌ها : 86

عضويت:22 /9 /1391

محل زندگي: سمنان

سن: 18

شناسه ياهو:

تشکرها : 21

تشکر شده : 23

بررسی لپ تاپ HP ProBook 4530s

بررسی لپ تاپ HP ProBook 4530s



بررسی لپ تاپ HP ProBook 4530s




شرکت HP برای متمایز کردن هر سری از لپ‏ تاپ‏ های خود با گروه دیگر، از یک طراحی ظاهری با ساختارهای داخلی متفاوت استفاده می کند و معمولاً لپ تاپ‏ های شرکت HP که در یک گروه قرار می‏ گیرند، از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تفاوتشان در مشخصات فنی و سخت‏ افزاری آن‏ ها است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل برای مثال سری Pavilion این شرکت شامل مدل‏ های مشابه از نظر ظاهری و متفاوت از لحاظ پیکربندی بوده و ما تا کنون تعدادی از لپ‏ تاپ‏ هایی که در این سری قرار می‏ گیرند را مورد بررسی قرار داده‏ ایم.





یکی دیگر از خانوده های لپ‏ تاپ‏ این شرکت سری ProBook نام دارد. لپ‏ تاپ‏ های ProBook شرکت HP در دو سری b و sارایه می‏ شوند. سری b دارای بدنه ای از جنس منیزیوم بوده و مجهز به پردازنده‏ های سری Core شرکت اینتل هستند.


سری s این لپ‏ تاپ‏ ها نیز از نظر ابعاد و ویژگی‏ های سخت‏ افزاری تنوع زیادی داشته و شامل مدل‏ های ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۷اینچی هستند.


این سری از لپ‏ تاپ‏ های HP برای کاربران معمولی طراحی نشده‏ اند بلکه مخاطبان این لپ‏ تاپ‏ ها افرادی هستند که معمولاً دارای فعالیت‏ های تجاری و بازرگانی بوده و در شرایط مختلف محیطی کار می‏ کنند.


بنابراین یکی از ویژگی‏ های این سری از لپ‏ تاپ‏ های
HP، بدنه مستحکم و مقاوم آلومینیومی آن‏ها است. همچنین طراحی مات سطح بدنه آن‏ ها موجب خواهد شد که به کارگیری آن‏ ها در محیط‏ های صنعتی و تجاری مناسب بوده و در مقابل گرد و غبار آسیب‏ پذیر نباشند.



از سری s لپ‏ تاپ‏ های HP ProBook یکی از لپ‏ تاپ‏ های ۱۵ اینچی با مدل ۴۵۳۰s برای بررسی در اختیار ما قرار گرفت. این لپ‏ تاپ بدنه‏ ای نقره‏ای رنگ و از جنس آلومینیوم داشته و از استحکام مناسبی برخوردار است.


همچنین لوگوی نقره‏ ای رنگ HP که روی درب لپ‏ تاپ قرار دارد ترکیب مناسب و شکیلی را ایجاد کرده است. داخل بدنه لپ‏ تاپ نیز از همان طراحی بیرونی و نقره‏ ای رنگ پیروی می‏ کند.



همچنین درب لپ‏ تاپ به نرمی و راحتی باز شده و زبانه‏ های پلاستیکی که در اطراف صفحه نمایش تعبیه شده اند، هنگام بسته شدن درب لپ‏ تاپ از برخورد صفحه نمایش با قسمت پایینی بدنه جلوگیری کرده و هنگام حمل و نقل محافظت بیشتری را از صفحه نمایش لپ تاپ شما فراهم می کنند.





برای آن‏که شما را با این محصول جدید HP بیشتر آشنا کنیم علاوه بر ذکر ویژگی های ظاهری، نگاهی به ویژگی‏ های سخت‏ افزاری و پیکربندی آن خواهیم انداخت. لپ‏ تاپ HP به یک پردازنده Core i5-2410M اینتل مجهز شده است.


عدد ۲ که در ابتدای نام مدل پردازنده آمده است، نشان می‏ دهد که این پردازنده در گروه خانواده Sandy Bridge قرار می‏ گیرد و حرف M نیز بیانگر این نکته است که به طور مسلم با یک پردازنده موبایل سروکار داریم.


همچنین خوب است بدانید که فرکانس کلاک این پردازنده ۲,۳ گیگاهرتز بوده و به ۳ مگابایت کاشه از نوع L3 مجهز شده است. این پردازنده دو هسته‏ ای با قابلیت پشتیبانی از فناوری Hyper Threading قادر است تا چهار رشته پردازشی را به صورت همزمان اداره کند.



در عین حال پردازنده Core i5-2410M با استفاده از فناوری Turbo Boost می تواند خود را به طور خودکار تا سطح ۲,۹گیگاهرتز اورکلاک نماید.


از طرفی HP این محصول خود را به ۴ گیگابایت حافظه از نوع DDR3 مجهز کرده است. البته حافظه این دستگاه حداکثر تا ۸گیگابایت قابل افزایش خواهد بود.
در خصوص فضای ذخیره‏ سازی این لپ‏ تاپ نیز باید بگوییم که ۴۵۳۰s دارای یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی با سرعت چرخش۷۲۰۰ دور در دقیقه است. بنابراین به راحتی فضای مناسبی را برای نگه‏داری اطلاعات و فایل‏هایتان در اختیار خواهید داشت.



همان‏ گونه که گفته شد، ۴۵۳۰s در گروه لپ‏ تاپ‏ های ۱۵ اینچی قرار می‏ گیرد. صفحه نمایش این لپ‏ تاپ از نوع Anti-Glareاست که باعث می شود بدون نگرانی از انعکاس نور محیط به کار خود ادامه دهید.


این نمایشگر دارای نور پشتی از نوع LED بوده و تفکیک‏ پذیری آن ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل است. همچنین در خصوص امکانات گرافیکی این لپ‏ تاپ باید بگوییم کارت گرافیکی آن HD 6490M است که محصولی از شرکت AMD است.


همان‏ طور که از نام آن پیداست این کارت گرافیکی از سری ۶ کارت‏ های گرافیکی AMD بوده و قابلیت پشتیبانی از فناوری‏ های DirectX11 و OpenGL 4.1 را دارد.

با توجه به بهره گیری از یک پردازنده Sandy Bridge بدیهی است که هسته گرافیکی داخلی پردازنده نیز در اختیار شما قرار خواهد داشت. این هسته که با نام 3000 شناخته می شود، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و به شما امکان می دهد بدون نیاز به فعال کردن پردازنده گرافیکی ، بسیاری از نیازهای خود را حتی برای اجرای بعضی از بازی ها برآورده کنید.


بنابراین کاربرانی که در گروه مخاطبین این سری از لپ تاپ های HP قرار می گیرند، می توانند مطمئن باشند که از نظر قابلیت های گرافیکی با هیچ محدودیتی مواجه نخواهند شد.


همان‏گونه که گفته شد طراحی داخلی این لپ‏ تاپ بسیار ساده است و شما به غیر از کلید پاور که در بالا و سمت چپ قرار گرفته و دو کلید برای برقراری اتصالات بی‏سیم در بالا و سمت راست، کلید وضعیت دیگری را مشاهده نخواهید کرد.



این لپ ‏تاپ به یک صفحه کلید ضدآب از نوع Chiclet مجهز شده است و پد اعداد که در سمت راست صفحه کلید قرار دارند، اجرای عملیات محاسباتی و ریاضی را راحت‏ تر می‏ کنند.


هرچند این نوع از چیدمان کلید‏ها چندان مورد توجه تایپیست ‏ها نیست زیرا احتمال فشردن کلید اشتباه در هنگام تایپ سریع یک متن کمی بیشتر از صفحه‏ کلیدهای متداول لپ‏ تاپ‏ ها است.


به این نکته توجه داشته باشید که HP صفحه کلید مناسبی را برای این سری از لپ‏ تاپ‏ های خود برگزیده است زیرا کاربرانی که قصد خرید این لپ‏ تاپ را دارند، معمولاً افرادی هستند که با اعداد سروکار زیادی داشته و همین امر سرعت عمل آن‏ ها را در وارد کردن اعداد و ارقام افزایش خواهد داد.


در خصوص پد لمسی این لپ ‏تاپ نیز باید بگوییم که از نوع بوده و ابعاد بزرگی دارد. این پد لمسی به گونه ‏ای طراحی شده است که لغزش انگشتان روی آن به راحتی انجام می شود و عملکرد کلید‏های ماوس آن نیز مناسب است.


در خصوص امکانات اتصالی و نحوه چینش درگاه ‏های لپ‏ تاپ نیز باید بگوییم که سمت راست بدنه شامل دو درگاه USB 2.0 و درایو اپتیکال DVD آن است. در سمت چپ بدنه دو درگاه USB 2.0 دیگر، یک درگاه یک درگاه RJ-45، یک درگاه VGA قرار دارد.


همچنین ورودی شارژر لپ‏ تاپ و حفره قفل کنزینگتون و دریچه تهویه هوا نیز در سمت چپ بدنه تعبیه شده ‏اند. در بخش جلویی بدنه لپ ‏تاپ نیز یک اسلات کارت‏ خوان به همراه ورودی‏ های هدفون و میکروفن دیده می‏ شوند.


امکانات ارتباط بی‏ سیم این لپ‏ تاپ نیز شامل پشتیبانی از استانداردهای ۸۰۲٫۱۱b/g/n و همچنین فناوری بلوتوث نسخه ۳است. همان‏ گونه که می ‏بینید درگاه های متنوعی در ساختار این لپ تاپ تعبیه شده است.



با توجه به نیاز مخاطبان این ابزار به کارگیری چهار درگاه USB کاربردی به نظر می‏ رسد، هرچند که HP می توانست درگاه USB 3.0 را نیز به این مجموعه اضافه کند تا سرعت انتقال فایل‏ ها به طرز قابل توجهی افزایش یابد.
Click this bar to view the original image of 787x670px.



درباره قابلیت‏ های مالتی مدیای این لپ‏ تاپ نیز باید بگوییم اسپیکرهای آن در بالای صفحه کلید قرار گرفته ‏اند. این لپ تاپ در عین حال از فناوری پشتیبانی کرده و کیفیت صدای مطلوبی را فراهم می ‏کنند.


از طرفی وب‏کم این دوربین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۷۲۰p را داراست و تصویر مناسب و شفافی را ارایه می‏ کند.






خوب است بدانید وزن این لپ‏تاپ در حدود ۲,۵ کیلوگرم است و معمولاً برای یک لپ‏تاپ ۱۵,۶ اینچی وزن متداولی محسوب می ‏شود. همچنین ۴۵۳۰s به یک باتری شش سلولی مجهز شده است که طول عمر آن بیشتر از چهار ساعت بوده و در مجموع زمان مناسبی به شمار می رود.


از طرفی تهویه هوای گرم نیز در این لپ ‏تاپ به خوبی انجام شده و می ‏توان گفت گرمای محسوسی تولید نمی‏ کند. معمولاً در بررسی لپ‏ تاپ‏ ها نامی از سیستم عامل ابزار برده نمی‏ شود اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ابزاری که در اختیار ما قرار گرفت، برخلاف حالت کلی لپ تاپ‏ ها که دارای سیستم عامل ویندوز ۷ هستند، به سیستم عامل SUSE لینوکس مجهز بود.


بنابراین اگر ترجیح می دهید از این لپ تاپ به همراه سیستم عامل ویندوز استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که باید نسخه ویندوز مورد نظرتان را خودتان تهیه و روی لپ تاپ نصب کنید.


در مجموع می‏ توان گفت این لپ‏تاپ از عهده وظایف خود به خوبی برخواهد آمد. مجهز شدن به یک پردازنده قدرتمند به همراه میزان حافظه مناسب و فضای ذحیره‏ سازی بالا از ویژگی‏ های قابل توجه

همچنین ساختار مستحکم و طراحی زیبای آن از یک سو و تعدد و تنوع درگاه‏ ها از سوی دیگر این ابزار را به یک گزینه مناسب برای کاربران دنیای تجارت مناسب می‏ سازد.






نکته جالب اینجا است که شما امکانات خوب این لپ تاپ را با قیمت بسیار مناسبی به دست خواهید آورد که در محدوده بودجه بسیاری از کاربران قرار می گیرد. بنابراین اگر شما در آن گروه از کاربران قرار می گیرید که باید در شرایط مختلف از لپ تاپ خود استفاده کنید، به دنبال یک لپ‏ تاپ با قابلیت‏ های متنوع هستید و می‏ خواهید در مدت زمان استفاده از آن عملکرد مناسبی را در اختیارتان قرار دهد، این محصول HP را نیز در میان گزینه‏ های انتخاب خود قرار دهید.



در کل لپ تاپ خوبیه ... اگه قصد خرید لپ تاپ رو دارید این مدل واقعا خوبه و اذیتتون نمی کنه





پنجشنبه 23 آذر 1391 - 14:07
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: